Våra Camps

Copyright © All Rights Reserved

ROOKIE

 

 

Vad som kännetecknar ROOKIE är den höga intensiteten och kombinationen av olika övningar som tränar flera muskelgrupper samtidigt.

Här kombineras styrka och kroppsviktsövningar med kondition, explosivitet, uthållighet och smidighet.

Inget pass är det andra likt och det är endast instruktörens fantasi som sätter gränser.

 

 

Under Campets gång sker hela tiden en progression av träningen för att du på bästa möjliga sätt ska kunna maximera dina resultat.

Du som kör ROOKIE Camp behöver ingen tidigare erfarenhet och passar nybörjare såväl som mer erfaren.

 

Instruktörerna på ROOKIE är hårda men rättvisa och strävar efter disciplin!

Din instruktör följer dig till 100 % genom dessa veckor, samt pushar och motiverar dig till att utmana dig själv! Instruktörerna är tuffa fast med glimten i ögat lovar vi att flyttar dina gränser för vad Du trodde dig klara av!

Tillsammans skapar vi träningsglädje och gruppen kommer att hjälpa dig att hitta ork när du tror att det inte finns mer kvar att ge!

Vi eftersträvar engagerat deltagande, fokus och vilja!

 

Vecka 1-2: Dessa veckor ligger fokus på övningar med den egna kroppsvikten och vi lägger grunden för kommande veckor. Vi fokuserar på teknik och rätt rörelsemönster i grundövningar för att kunna avancera dessa kommande veckor.

Vecka 3-4: Övningarna blir mer avancerade och intensiteten ökar. Vi börjar applicera det vi lärt oss från vecka 1-2 i den högre intensiteten. Dessa veckor kan material tas in i träningen, när detta sker beror på gruppens kapacitet. Vi använder allt vad naturen kan erbjuda som träningsredskap samt lägger till redskap som däck, kettlebells, säckar m.m.

Vecka 5-6: Träningen och övningarna avanceras ytterligare. Intensitet och hastigheten är betydligt högre och övningarna svårare tekniskt som fysiskt. Vi utmanar kroppen ytterligare.

 

Du är ROOKIE tills du kört Rookie Camp tillräckligt att Du & Din Instruktör upplever att din fysiska förmåga är såpass att du kan övergå till ADVANCED.

Din instruktör säger till när du är redo!

 

ADVANCED

 

 

Vad som kännetecknar ADVANCED är den

höga intensiteten och kombinationen av olika

övningar som tränar flera muskelgrupper samtidigt.

 

Här kombineras styrka och kroppsviktsövningar med kondition, explosivitet, uthållighet och smidighet. Inget pass är det andra likt och det är endast instruktörens fantasi som sätter gränser. Under Campets gång sker hela tiden en progression av träningen för att du på bästa möjliga sätt ska kunna maximera dina resultat.

Du som kör ADVANCED Camp har förmodlingen kört Rookie Camp innan och byggt upp din fysik såpass att du behöver utmana din kropp ytterligare genom ännu vassare träning eller tränat regelbundet på egen hand.

Advanced är inget för nybörjare!

Instruktörerna på ADVANCED Camp är hårda men rättvisa och strävar efter disciplin!

Din instruktör följer dig till 100 % genom dessa veckor samt pushar och motiverar dig till att utmana dig själv! Instruktörerna är tuffa fast med glimten i ögat lovar vi att flytta dina gränser för vad Du trodde dig klara av! Tillsammans skapar vi träningsglädje och gruppen kommer att hjälpa dig att hitta ork när du tror att det inte finns mer kvar att ge!

Vi eftersträvar engagerat deltagande, fokus och vilja !

 

Vecka 1: Denna vecka ligger fokus på övningar med den egna kroppsvikten och vi lägger grunden för kommande veckor.

Vecka 2-4: Övningarna blir mer avancerade och intensiteten ökar. Dessa veckor kan material tas in i träningen, när detta sker beror på gruppens kapacitet. Vi använder allt vad naturen kan erbjuda som träningsredskap samt lägger till redskap som däck, kettlebells, säckar m.m.

Vecka 5-6: Träningen och övningarna avanceras ytterligare. Intensitet och hastigheten är betydligt högre och övningarna svårare tekniskt som fysiskt. Vi utmanar kroppen ytterligare.

 

Villkor för Advanced: inga skador! Erfaren motionär som tränat reglbundet 2 gånger eller mer i veckan senaste 6 månaderna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OUTDOORCAMP-CARLSTAD.SE